zeepier-op-leka-2024.reismee.nl

De reisdag en 1e visdag

De reis is weer prima verlopen. Iedereen op tijd op Schiphol, snel kunnen inchecken doorlopen bij de beveiliging en het vliegtuig vertrok maar een kwartiertje te laat.

Het zeikte van de regen in Nederland en wij kwamen onder strak blauwe lucht in Trondheim aan.
Ook de rest van de reis verliep voorspoedig en we waren dus om 18:45 uur op Leka.

Na het uitpakken nog even een champignonsoepje en toen vroeg in het mandje (of zoals Wiegert zegt onder de vodden). Afgesproken was dat de 1e om 07:00 uur zou opstaan. Achteraf was Rien echter te vroeg naar bed gegaan en stond al om 06:30 te rammelen met de borden waardoor Wiegert en Dirk (die slapen boven de keuken) veeeel te vroeg wakker werden.

Dat alles kon de pret niet drukken want het was opnieuw schitterend weer. Na het ontbijt de hengels gereed gemaakt en de boten geïnspecteerd. Reint en Dirk zijn ondertussen de boodschappen gaan halen en kwamen terug met een auto van Karl Oddvar. Die hadden ze eerst wel moeten ontdoen van een halve ton afval en gereedschappen (dat ligt nu in zijn schuur bij de rest van zijn "spullen". Die auto kunnen we de rest van de vakantie gebruiken.

Om 11:30 konden we gaan vissen. Dirk ving al snel de 1e serieuze leng van de dag en daar zou het niet blij blijven.

Al met al geen onredelijke visdag verschillende vissen gevangen, waarvan 8 mooie kabeljauwen en 2 pollakken.

Na het diner (rode bietjes met speklapjes) nog een toetje. Dirk zei dat hij bij aankomst nog effe de rabarber van Torgrim had geplukt omdat deze het zelf niet eet. Hij had die nog direct na aankomst gekookt. Natuurlijk leverde dat een paar verbaasde gezichten op, want het is hier nog best fris en er zit nog geen blad aan de boom. Na hetceten werd er al weer gekookt. Nu werd duidelijk waarvoor die verse kruiden in een box zaten.

Tijd om eens melkmoes te maken vonden Dirk en Wiegert. Dat leverde direct een smerig gezicht van Reint op. Wiegert lust er wel pap van zegt hij (weet hij veel: het is een pap!). Morgen gaat het mee als lunch.

patty

veel visplezier samen!

Ingrid

Ziet er lekker en gezond uit het eten.
Veel plezier samen

Bert Dijkers

Veel visplezier!

Gert

Vang ze mannen!

Mariska

Wat leuk weer om te volgen!!! Veel visplezier met mooi weer er bij!!!

Mieke

Wat een gezelligheid, melkmoes ik ben er geen fan van maar voor degene die het lekker vinden eet smakelijk😜

Peter

Goede vangst gehad.